Promovarea in mediul online este un sector care s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, iar acest lucru se datoreaza in primul rand dezvoltarii si cresterii popularitatii internetului. Daca in trecut marketing-ul online era inca un termen nou, in prezent acesta reprezinta una dintre cele bune mijloace de promovare a unei afaceri, deoarece in mediul online se afla un numar urias de potentiali clienti care pot fi informati mai usor in legatura cu produsele sau bunurile pe care firma ta le comercializeaza.

Una dintre cele mai eficiente metode de promovare in mediul online o constituie campania de e-mailing, adica pe scurt trimiterea unui e-mail catre un grup de oameni. Avantajele acesteia sunt numeroase, iar unul dintre cele mai importante se afla in stransa legatura cu investia pe care trebuie sa o faci pentru a informa baza de clienti pe care firma ta o are. Atlfel spus, trimiterea unui e-mail necesita costuri mult mai reduse decat trimiterea unui mesaj clasic in mediul offline, deoarece costurile necesare imprimarii si transportului sunt mai mari decat construirea si trimiterea unui e-mail.

Mai mult decat atat, pe langa costurile reduse, un e-mail are si avantajul vitezei. Acesta poate fi citit aproape instant de catre cei care il primeste, deoarece mai toata lumea are acces la un telefon inteligent, un calculator conectat la internet sau o tableta. Prin urmare, un e-mail se trimite in cateva secunde, insa un mesaj clasic trimis in mediul offline necesita o oarecare perioada de timp pentru a ajunge la destinatar, astfel ca procesul de informare este mai lent si mai costisitor.

De asemenea, in momentul in care optezi pentru o noua campanie de e-mail marketing beneficiezi de un public tinta ales cu atentie. Spre exemplu, daca o parte dintre clientii firmei tale s-au inregistrat pe website-ul oficial folosind adresele de e-mail si sunt interesati de informatiile noi in legatura cu produsele sau serviciile pe care le oferi, atunci trimiterea unui e-mail catre acest grup de oameni va fi o metoda eficienta de promovare, deoarece toti cei care il primesc sunt interesati de respectivele servicii sau produse, astfel ca putem vorbi despre un public tinta.