In ciuda cresterii rapide a segmentului de comert electronic si a dezvoltarii intensive a tehnologiei, nu toti antreprenorii inteleg avantajul unui magazin online pentru afaceri, mai ales daca exista deja o varianta clasica de magazin comercial, caz in care avantajele magazinelor online se manifesta cel mai bine. Deci, de ce are nevoie de un magazin online un antreprenor modern? In functie de afacerea existenta, magazinul online poate fi o completare a acesteia, cu reale sanse de a deveni principala sursa de venit a afacerii. Magazinul online nu este doar o „carte de vizita” creata pentru spectacol, ci si un instrument de vanzare complet si foarte eficient. Avantajele unui magazin online in comparatie cu un magazine clasic sunt multe. 

Prețul chiriei

Inchirierea chiar si a unui magazin clasic mic de vanzare cu amanuntul, situat intr-un centru commercial, te va costa cateva sute sau chiar mii de euro pe luna, apoi, in cazul unui magazin online, echivalentul acestui cost se reduce la o taxa de gazduire lunara. Daca te uiti la preturile medii de pe piata, atunci acesta este de aproximativ 10 euro pentru un cont obisnuit si pana la 50 de euro pentru conturi VIP. Chiar si pentru un site cu trafic zilnic de cateva zeci de mii de vizitatori unici pe zi, costul de gazduire nu va depasi 100 de euro pe luna. Prin urmare, economiile cu costul chiriei sunt evidente.

Viteza de lansare

O echipa de profesionisti de la o firma dezvoltatoare de magazine online este capabila sa lanseze un magazin online la cheie functional in una, pana la 3 saptamani. Mai mult, chiar a doua zi dupa lansare, proprietarul sau va putea beneficia de venituri. In cazul unui magazin fizic, poti petrece mai mult timp doar cautand un spatiu, fara sa mai vorbim de documente si toate “deliciile” comunicarii cu reprezentantii birocratiei locale.

Acoperirea potențialilor clienți

Avantajul unui magazin online in acest caz este ca nu exista restrictii sub forma de strada, cartier sau oras. Daca vrei sa livrezi marfuri in toata tara, atunci poti face comert in toata tara. Pentru a trimite coletul dintr-un oras mic la cateva sute de kilometri de destinatar, nu va fi nicio problema. Proprietarul magazinului online primeste acces la o piata imensa. Principalul lucru in acest caz, este de a evidentia segmentul tinta al potentialilor clienti si de a gasi modalitati de a comunica eficient cu acestia.

Oricine este conectat la Internet poate deveni clientul magazinului tau online prin apasarea unui buton

Disponibilitate continuă

Deschis si functional 24 de ore pe zi si 7 zile pe saptamana, magazinul tau online este intotdeauna disponibil. Chiar si atunci cand dormi sau in zilele de vacanta. Fiecare are propriile obiceiuri si exista multe persoane care dupa-amiaza pur si simplu nu au timp liber. Prefera sa faca comenzi online pe timpul noptii si uneori chiar si la doua dimineata.

Un magazin online ofera posibilitatea clientilor de a face cumparaturi la orice ora din zi sau din noapte

Investiția inițială

Pentru a crea un magazin online la cheie, in majoritatea cazurilor, un buget de 1000 de euro va fi suficient. Mai mult, licenta in sine poate fi cumparata pentru doar cateva sute de euro, iar restul este costul unui design unic, aspect, continut, gazduire etc. Adica chiar si pentru cateva sute de euro si 10 euro pe luna pentru gazduire, poti lansa o platforma de vanzari online cu drepturi depline.