In ultimii ani, populatia Romaniei, ca, dealtfel, majoritatea populatiei globului, este predispusa la obezitate. Alimentatia nesanatoasa, mesele neregulate, stresul, mancarea de tip fast-food-ul si lipsa activitatii fizice zilnice sunt numai cateva dintre factorii care conduc catre acumularea de kilograme in plus. Aceasta evolutie in greutate este extrem de greu de combatut, necesitand de cele mai multe ori schimbarea stilului de viata in mod radical.

Dietele de slabit, curele de slabire sunt foarte populare in randul femeilor si adolescentelor in mod special. Din pacate insa, o dieta nu este suficienta pentru a reusi sa-ti recapeti silueta pierduta. In ciuda numeroaselor diete existente pe piata, in ciuda cartilor cu retete pentru slabit, organismul uman asimileaza kilogramele pierdute imediat dupa finalizarea unei diete. De ce? Pentru ca organismul nu are nevoie de o dieta ci de un intreg stil de viata mai sanatos.

Atunci cand vorbim de stil de viata sanatos, majoritatea dintre noi isi imagineaza ca trebuie sa devina vegetarieni. Atunci cand vedem o persoana cu o silueta 90/60/90 ne imaginam ca persoana respectiva mananca numai frunze. Ei bine, nu si nu! Un stil de viata sanatos nu inseamna sa devii vegetarian. O silueta de invidiat nu se dobandeste doar consumand… frunze!

O viata sanatoasa inseamna o alimentatie echilibrata, formata din proteine, glucide, vitamine, fibre etc. Inseamna o alimentatie compusa din fructe, legume, carne, paste, grasimi, dulciuri, lichide. Totul iti este permis intr-o combinatie perfecta si daca stii sa alegi.
Spre exemplu, poti consuma zilnic carne de pui daca o prepari la gratar sau la cuptor si daca o asezonezi cu o salata verde. De asemenea, poti consuma si o ciorba de perisoare sau o musaca gustoasa. Carnea de pui este foarte sanatoasa, slaba, gustoasa si plina de substante nutritive. Nu trebuie decat sa stii cum sa o echilibrezi. Ideal ar fi ca incercati sa consumati pui crescuti ecologic.
Un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata nu trebuie sa contina doar carne de pui. Putem consuma si o friptura la gratar din carne de porc sau de vita. Carnea de porc, in special, trebuie consumata insa moderat, in compania legumelor pregatite la tava sau pe gratar, sau crude. Daca carnea de pui poate fi consumata zilnic, intr-un meniu sanatos, carnea de porc trebuie consumata doar o data pe saptamana, si atunci pregatita pe gratar si curatata de grasime.

In plus, pe langa alimentatie, din stilul de viata sanatos nu trebuie sa lipseasca miscare, esentiala pentru energia ta zilnica!