Masinile au un grad de aerodinamica foarte bine calculat pentru a reduce rezistenta la inaintare, astfel incat solicitarea motorului sa fie minima. Aceasta rezistenta la inaintare creste consumul de carburant pentru simplu fapt ca, motorul depunde mai mult efort pentru a atinge o anumita viteza si totodata pentru a pastra respectiva viteza.

Pentru a reduce rezistenta la inaintare atunci cand mergi cu masina este foarte important sa demontezi barele transversale, portabagjul exterior sau alte elemente care modifica aerodinamica standard a masinii pe care o conduci. Spre exemplu, un suport amplasat pe cupola destinat transportului de biciclete va creste rezistenta la inaintare, iar prin urmare va creste si consumul de carburant. Imediat dupa ce utilitatea acestor elemente exterioare inceteaza este indicat sa le demontezi.

Cu toate ca aerul conditionat creste consumul masinii in conditii de trafic aglomerat, cu precadere in oras, acolo unde vitezele de deplasare sunt mai mici, acesta poate fi eficient in cazul drumurilor mai lungi, in afara oraselor unde viteza de deplasare creste. In momentul in care mergi cu o viteza mai mare, dar ai geamurile coborate aerodinamica masinii este influentata intr-un mod negativ. In schimb, geamurile inchise asigura o aerodinamica mai buna si un consum redus de carburant.

Presiunea in anvelope este un alt factor ce trebuie avut in vedere, astfel ca o anvelopa cu o presiune coborata, sub limitele indicate de producator, inseamna un consum de carburant suplimentar deoarece contactul cu soseaua se face pe o suprafata mai mare, iar rezistenta la inaintare creste. O presiune in anvelope mai mare decat valorile indicate de producator este periculoasa, deoarece exista riscul unei explozii de cauciuc, asadar este important sa pastrezi presiunea in valorile indicate asigurand astfel un consum optim de carburant.

Pe langa reducerea rezistentei la inaintare, un rol deosebit de important in ceea ce priveste consumul de carburant il are soferul. Mai precis, stilul acestuia de a conduce poate creste consumul. Accelerarile puternice, plecarile de pe loc intr-un ritm foarte alert si accelerarea pana in momentul in care trebuie sa opresti masina cu frana puternica sunt factori care cresc consumul de carburant, dar si uzura pieselor.