Internet marketing-ul reprezinta promovarea afacerii tale in mediul online. Aceasta tehnica este deosebit de utila pentru toti cei care doresc sa isi creasca vanzarile produselor sau serviciilor pe care le ofera. Avantajele internet marketing-ului sunt numeroase, astfel ca nu trebuie sa mai stai pe ganduri, ci sa iti extinzi limitele afacerii tale pe internet, locul unde vanzarile tale pot creste de cate ori intr-o perioada scurta de timp.

Unul dintre cele mai importante aspecte legate de internet marketing este publicul caruia ii prezinti produsele. Altfel spus, in cazul unui magazin din offline acest public este limitat, iar numarul oamenilor care intra in contact cu produsele sau cu serviciile tale este mult mai mic decat pe internet. Mediul offline iti ofera, asadar, o deschidere mult mai limitata comparativ cu mediul online.

In situatia in care vinzi calculatoare, spre exemplu, un site web iti poate creste vanzarile foarte mult. Un magazin din offline va fi vizitat de clientii vechi sau cumparatorii dintr-un oras, in functie de amplasarea acestuia, insa in cazul in care acest magazin are un website prin care produsele sunt promovate atunci numarul de clienti si cumparatori este practic nelimitat!

Pe langa acest avantaj foarte important, mai trebuie avut in vedere si branding-ul. Cu alte cuvinte, oamenii au tendinta sa se increada in produsele despre care au mai auzit pareri pozitive de la prieteni si cunostinte, ori pot citi diverse review-uri de la alti cumparatori de pe internet! In momentul in care o firma decide sa isi mute o parte din activitate si in mediul online atunci clientii vor fi mai numerosi, vor lasa pareri si review-uri care ulterior – daca sunt bune, bineinteles – vor creste popularitatea site-ului, iar numele acestuia va deveni din ce in ce mai cunoscut.

O alta modalitate prin care poti face branding este publicitatea! Optand pentru bannere, campanii Adwords, promovare prin intermediul motoarelor de cautare sau a retelelor de socializare, toate acestea au rolul de a face cunoscuta o anumita firma, iar odata cu aceasta popularitate poate creste si cifra incasarilor. Daca ai avea de ales intre doua produse similare, unul oferit de o firma despre care ai auzit sau citit pareri pozitive si unul oferit de o firma despre care nu stii nimic, pe care l-ai alege?